Tuesday, February 15, 2011

manis

Assalamualaikum.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

segala Puji bagi Allah, Rabb sekalian alam, yakni alam ayahadah dan alam ghaib.

Tiada yang lain melainkan Dia, Pemilik hati dan jiwaku, dan hati-hati manusia lain.

Sepenuh kecintaanku hanya untuk Dia. and i'm still working for it.

Atas segala hidayah yang aku peroleh sehingga saat ini, kepadaNya saja aku bersyukur.

Walau lambat bagaimanapun aku, dalam mendapatkan fikrah islam tu, but still He shows me His way. which i believe, it comes on time.

Walau dah lama berada dalam tarbiyah, walau pernah rasa macam dah faham semua, dah yakin sangat dah..

baru sedar, banyak lagi yang tak settle, banyak lagi yang tak tahu. But still He gives me that shine.

Telitinya Allah dalam mengatur semua perkara. Telitinya Allah dalam mengatur sesuatu kejadian itu. Telitinya Allah dalam menjaga dan mendidik hati hambaNya. Telitinya Allah dalam memujuk rasa sedih kekasihNya. TelitiNya Allah dalam memberi ujian. TelitiNya Dia.......

Merasai segala tarbiyah Allah yang comel tu..ermm, indah sekali.melihat sahabat lain juga ditarbiyah, aku semakin matang..

Tatkala sahabat lain ditarbiyah, in a way, Allah mentarbiyah aku jugak.

sweetnye Allah..

walau macam mana penatpun berlawan dengan jahiiyah dan syaitan.
Merasakan Allah sentiasa ada di sisi itu, lebih indah dan bahagia.

Aturan Allah sangat teliti sampai bila flashback balik, rasa nak nangis sebab terkesima dengan kekemasan aturana-aturan Dia.

semoga rasa ini berkekalan. semoga aku kuat untuk ujian yang seterusnya. semoga aku terus tsabat.semoga tak manja2 sangat. semoga lebih matang dan serius.

~la tahzan, Allah kan ada~

[42:27]
"If Allah were to enlarge the provision for His Servants, they would indeed transgress beyond all bounds through the earth; but he sends (it) down in due measure as He pleases. For He is with His Servants Well-acquainted, Watchful."

dan rasa itu. sangat manis. lebih manis dari bun chocolate Sweetie kegemaranku(what a lame example!) sebab kemanisan itu diberikan oleh Pencipta bagi segala rasa manis.

biik saya ramai orang!saya suka..suka..yeay!!

No comments:

Post a Comment