Sunday, March 13, 2011

refleksi

masa untuk aku bermuhasabah balik.
after a while of muhasabah'ing' other people

jalan yang dipilih ini.

bukan jalan main-main.

you are dealing with Allah and ar-rasul

terasa diri ini kerdil sekali

for still whining on unnecessary and insignificant things.

Forgive me Ya Allah.

forgive me when i'm whine.

kadangkala tindakan yang dilakukan seolah-olah..

aku ni dah baik?

eh, tolonglah!!

tell to Allah, how baik you are?

entah2 amalan-amalan tu macam debu-debu berterbangan je.

nauzubillah...

segala yang berlaku ni aku anggap ianya tarbiyah dari Allah untuk aku..

iAllah.

bersihkan hatiku sebersih-bersihnya ya Allah.

kalau it's too yuuuckkky ya Allah, aku pohon

hati yang baru..

lagi.hm.

"Manusia tidak jemu memohon kebaikan, dan jika ditimpa mala-petaka, mereka berputus asa dan hilang harapannya."
[Fussilat:49]

tergolongkah aku dalam golongan manusia yang sebegitu?

Mari Refleksi diri...

No comments:

Post a Comment